Dagelijks worden miljoenen betalingen uitgevoerd met betaalpassen en giraal; nationaal en internationaal

Het betalingsverkeer in Nederland is uitstekend geregeld. Binnen het betalingsverkeer kunnen betalingen chartaal (met contant geld), via een betaalpas of via een girale transactie (het overboeken van geldbedragen tussen bankrekeningen) plaatsvinden. Er zijn verschillende betaalmethoden en regels in het betalingsverkeer, in binnen- en buitenland. De betaalmarkt kent veel partijen die allemaal hoge kwaliteitseisen stellen aan de dagelijkse betalingen. Het is een markt die gebaat is bij voortdurende innovatie in diensten en producten. De Betaalvereniging houdt zich bezig met deze betaalproducten en diensten.

Veilig betalen

Banken en andere betaaldienstverleners werken zeer nauw samen en zorgen ervoor dat iedereen veilig en makkelijk op veel verschillende manieren kan betalen. Of dat nu voor online shoppen is, voor het doneren van geld aan een goed doel, het betalen van rekeningen of het terugbetalen aan vrienden na een avondje uit.

Meer over veiligheid

Betaalproducten & diensten