Infographics van marktonderzoeken naar actuele thema's in het betalingsverkeer

Waarom maken sommige consumenten wel gebruik van bepaalde betaalmiddelen en anderen niet? Het betaalgedrag van consumenten wordt bepaald door de waarden en houdingen ten aanzien van betalen. Om hier meer inzicht in te krijgen heeft de Betaalvereniging een segmentatie-onderzoek gedaan. Hier kwamen vijf segmenten uit die vertaald zijn naar vijf persona’s.

Infographic betaalsegmenten consumenten

Bescherming online gegevens

Hoe gaan we om met onze geheime toegangscodes voor bijvoorbeeld internetbankieren? Hoe kiezen we onze wachtwoorden? Daar heeft de Betaalvereniging onderzoek naar laten doen...

Infographic Bescherming online persoonsgegevens

Veiligheidsperceptieonderzoek

Nederlanders hebben veel vertrouwen in de veiligheid van internetbankieren en mobiel bankieren. Men denkt (ten onrechte) dat virussen en malware het grootste risico vormen.

Infographic Veilig bankieren

Betaalmogelijkheden webwinkels

Bijna 8 van de 10 webwinkels bieden meer dan één manier aan om te betalen. Dat is wel zo verstandig. Zo kunnen klanten kiezen voor een betaalmethode waar ze zich prettig bij voelen en is de webwinkelier minder kwetsbaar voor een storing bij één van die betaalmiddelen.

Infographic Betaalmogelijkheden webwinkels

Factsheet betalingsverkeer 2018

In het betalingsverkeer wordt steeds minder papier gebruikt. Van de ruim 1,6 miljard girale betalingen gaat nog maar een fractie (19,5 miljoen) niet elektronisch. Consumenten gebruiken voor onderlinge betalingen steeds vaker (bijna een derde) een betaalverzoek of elektronische overboeking.

Infographic Betalingsverkeer 2018

eCommerce Payment Monitor

Het aantal iDEAL-betalingen neemt nog steeds in hoog tempo toe. In 2018 was die toename maar liefst 38,5 procent ten opzichte van het voorafgaande jaar. Een deel van de groei lijkt het gevolg van de uitbreiding van iDEAL met nieuwe mobiele mogelijkheden zoals betaalverzoeken tussen consumenten onderling en iDEAL QR.

eCommerce Payment Monitor 2018