Aankondiging Payconiq

De grote Nederlandse banken hebben op 20 april een nieuwe Europese betaaldienst aangekondigd onder de naam Payconiq. De nieuwe dienst, die vanaf de zomer beschikbaar moet komen, ondersteunt via één app alle mogelijke betaalmanieren: zowel online, in fysieke winkels als bij onderlinge betalingen tussen consumenten.

Betaalvereniging Nederland volgt deze ontwikkeling met belangstelling en beschouwt de aankondiging als een strategische zet in het kader van de enorme dynamiek in de Europese betaalmarkt. Door de opkomst van fintech, snelle technologische innovaties en nieuwe regelgeving kunnen innovatieve nieuwe partijen vanaf januari 2018 de betaalmarkt relatief eenvoudig betreden.

De Nederlandse banken (lid van Betaalvereniging Nederland) behoren tot de meest innovatieve banken in Europa en het Nederlandse betalingsverkeer loopt wat betreft betrouwbaarheid, innovatie en efficiëntie voorop, hetgeen deze aankondiging nog eens onderstreept.