Overstapservice

Logo Overstapservice

Deze dienst zorgt ervoor dat betalingen en overboekingen na de overstap van de ene naar de andere bank soepel blijven verlopen. Gedurende 13 maanden worden transacties doorgeleid naar de nieuwe bankrekening en worden bijvoorbeeld incassanten bij Incasso’s geïnformeerd over het nieuwe rekeningnummer.

De Betaalvereniging verzorgt niet alleen de communicatie over de Overstapservice, maar beheert en verbetert ook de afspraken die hierover tussen banken zijn gemaakt.

Mocht u nog vragen hebben over de Overstapservice, neem dan contact op met de bank waar u naartoe wilt overstappen.

Heeft u vragen over de inhoud van de website, stuurt u dan een bericht naar Betaalvereniging Nederland.

Uw nieuwe bank informeert u over de Overstapservice. In sommige gevallen biedt een bank die deelneemt aan de Overstapservice, de mogelijkheid om de Overstapservice-aanvraag digitaal te ondertekenen. In het onderstaande overzicht ziet u welke banken deze optie hebben. Neem contact op met de betreffende bank voor de voorwaarden.

Ondertekening met handgeschreven handtekening Ondertekening met digitale handtekening
ABN AMRO

Theodoor Gilissen Bankiers
Triodos Bank
Van Lanschot

Meer informatie is te vinden op www.overstapservice.nl.