Begin 2019 vindt de introductie in Nederland plaats. De betaaldienstaanbieders zullen vanaf dat moment Instant Payments voor hun klanten mogelijk maken.

Aan deze lancering is een periode van intensief ontwerp, bouw en uitgebreid testtraject voorafgegaan. Zodra de uitrol start, zal het aantal Instant Payment-transacties snel toenemen.

Inkomende betalingen worden direct en 24/7 geboekt op de bankrekening. Klanten verwachten dat bij de ontvanger meteen bekend is dat zij betaald hebben. Het is van belang voor zakelijke ontvangers van betalingen om hier rekening mee te houden. Bereid de organisatie, in elk geval de klantenservice afdeling, hierop voor.

Om als zakelijke betaler te profiteren van de voordelen van Instant Payments kunt u contact opnemen met uw bank. Zij kunnen u ook informeren over hoe u een Instant Payment herkent in de bankrapportage.

Contact

Kijk voor meer informatie over zakelijke betalingen in onze veelgestelde vragen of neem dan contact op met uw bank.

Veelgestelde vragen