Instant Payments kunnen in veel situaties handig zijn. Deze voorbeelden laten zien welke voordelen Instant Payments bieden.

Iedereen met een (particuliere of zakelijke) rekening bij een deelnemende bank kan Instant Payments ontvangen. Instant Payments gaan automatisch en hier hoeft niets voor ingesteld te worden. Een Instant Payment sturen gaat via de bank: via de mobiele app of online.

Instant Payments kunnen in veel situaties handig zijn:

Betaal en ontvang direct

Betaal iemand voor de gekochte fiets via Marktplaats net zo snel en makkelijk als met contant geld. De verkoper van de fiets ontvangt het geld direct op zijn bankrekening op elk moment van de dag (24/7), ook als hij of zij bij een andere bank zit.

Betaal bij levering

Instant Payments biedt de mogelijkheid om af te spreken bij levering te betalen. De leverancier ontvangt de Instant Payment direct op zijn rekening, en kan bovendien in zijn bancaire app direct zien dat er betaald is. Ook in de avond of in het weekend. Dit is snel en zonder risico voor beide partijen. Niemand hoeft meer iets voor te schieten of te wachten op zijn geld.

Ook voor grote bedragen

Zakelijke betalers kunnen hun cash flow optimaliseren door de leverancier precies op tijd voor geleverde goederen te betalen, ook ’s avonds of in het weekeinde. De instant betaling wordt direct geboekt en de gelden komen 24/7 onmiddellijk beschikbaar op de rekening van de leverancier, ook als het om een groter bedrag gaat, ook buiten kantoortijden.

Wilt u ook profiteren?

Profiteren van de kansen die Instant Payments voor een zakelijke betaler kan bieden? Weten hoe een Instant Payment herkend kan worden in de reporting? Neem contact op met uw bank.

Deelnemende banken