WiFi biedt veel mogelijkheden voor winkeliers en hun klanten, ook voor het afhandelen van betalingen. Winkeliers moeten de balans vinden tussen maximale beschikbaarheid van de WiFi-verbinding en minimale kans op misbruik of fraude. De afwikkeling van betaaltransacties via het WiFi-netwerk verdient extra aandacht.

Zelf installeren of uitbesteden?

Wie technisch onderlegd is, kan zelf een WiFi-netwerk installeren. U kunt het echter ook uitbesteden bij een installateur. Schakel bij voorkeur een installatiebedrijf in dat is aangesloten bij een brancheorganisatie zoals Uneto-VNI. De Betaalvereniging heeft breedbandinstallateurs voor pinnen beoordeeld op kwaliteit.

Meer weten?

Betaalvereniging Nederland en Detailhandel Nederland hebben een uitgebreid rapport gepubliceer over het gebruik van WiFi in winkels, met handige tips en adviezen: WiFi in de winkelomgeving - Overview van de diverse aspecten waarmee een retailer te maken krijgt bij de aanleg en exploitatie van een WiFi-netwerk.