De Betaalvereniging levert bestuurslid voor de Board of Advisors van PCI SSC

Bron: PCI SSC

De Betaalvereniging zoekt de samenwerking op met partijen die zich bezighouden met de veiligheid en toegankelijkheid van het betalingsverkeer om de belangen van haar leden zo optimaal mogelijk te dienen.

Zo is Betaalvereniging lid van de European Card Payment Association (ECPA) en voorzitter van de ECPA Security Working Group (SWG). De ECPA bestaat uit diverse lokale Europese kaartorganisaties (domestic card schemes) en Europese betaalverenigingen. Namens haar leden is de ECPA de gesprekspartner voor partijen die het Europese én internationale kaartbetaallandschap vormgeven.

De Payment Card Industry Security Standards Council (PCI SSC) leidt een wereldwijde, multidisciplinaire inspanning om de beveiliging van kaartbetalingen te vergroten door middel van door de industrie aangestuurde, flexibele en effectieve normen voor gegevensbeveiliging en programma’s die bedrijven helpen cyberaanvallen en -inbreuken te detecteren, te beperken en te voorkomen. De ECPA is een Strategic European Regional Member van PCI SSC en de Betaalvereniging kan via ECPA een stem laten horen in deze wereldwijd opererende organisatie.

PCI Board of Advisors

De Board of Advisors is een adviesraad samengesteld uit organisaties van over de hele wereld. Door deelname aan de adviesraad worden zij betrokken en kunnen zij invloed uitoefenen bij het ontwikkeling van PCI’s internationale beveiligingsnormen en -programma’s.

Oscar CoversAls voorzitter van de ECPA SWG is Oscar Covers, cyber security analist bij De Betaalvereniging, benoemd als een van de 29 bestuursleden die zich bij de PCI Security Standards Council aansluiten om wereldwijd betalingsgegevens te beveiligen. Als strategische partners brengen bestuursleden industriële, geografische en technische inzichten in, in de plannen en projecten van PCI SSC. “In Europa groeit het inzicht dat concurrentie op het gebied van beveiliging niet zinvol is. Om deze reden werken de Europese banken en betalingsinstellingen steeds meer en meer samen om elektronische betalingen veiliger te maken en fraude te bestrijden. Ik vind het dan ook waardevol hierin een bijdrage te kunnen leveren”.

Algemeen directeur Lance J. Johnson van PCI SSC:
“De Board of Advisors biedt branchekennis en -visies die de ontwikkeling van PCI-beveiligingsnormen en -programma’s beïnvloeden en vormgeven. We verheugen ons op de samenwerking met ECPA, haar deelname in onze Board of Advisors en de inspanningen die zij leveren om organisaties te helpen betalingsgegevens wereldwijd te beveiligen.”

De Internationale director Jeremy King van PCI:
“We hebben stemmen nodig uit alle verticale industriesectoren, landen en regio’s om te helpen garanderen dat we de beste normen en de beste bescherming bieden tegen moderne cybercriminelen van vandaag. We zijn verheugd dat de Board of Advisors ECPA heeft om kritische inzichten te bieden en ons te helpen bouwen op de grote inspanningen die al worden geleverd om de betalingszekerheid wereldwijd te vergroten.”

Recente nieuwsberichten