Alle uniforme SEPA incasso machtigingsformulieren nu te downloaden via website Betaalvereniging Nederland

Bron: Betaalvereniging Nederland

Voor nieuwe machtigingen moet gebruik worden gemaakt van nieuwe machtigingsformulieren. Deze formulieren mag een incassant zelf ontwerpen, bijvoorbeeld in eigen huisstijl. De regels waar de formulieren aan moeten voldoen staan in het stappenplan.

Daarnaast zijn er uniforme machtigingsformulieren. Er zijn, zowel bij standaard Europese incasso als de zakelijke Europese incasso, aparte formulieren voor eenmalige en doorlopende machtigingen. Deze formulieren zijn in meerdere vormen beschikbaar. Zo is er een drukbestand voor het samenvoegen van klantgegevens uit de eigen administratie maar ook interactieve formulieren die individueel elektronisch ingevuld kunnen worden, voorbeeldformulieren en blanco versies.

Alle versies van de formulieren zijn te downloaden via uniforme SEPA incasso machtigingsformulieren.

Als een incassant besluit om één (of meerdere) van deze machtigingsformulieren te gebruiken, dan adviseren wij om – voorafgaand aan de verspreiding – bij de eigen bank na te gaan of dit binnen de voorwaarden van het geldende Europese incassocontract past.

Meer informatie over de standaard Europese incasso
Meer informatie over de zakelijke Europese incasso

Recente nieuwsberichten