Nick Telford-Reed

Nick Telford-Reed was de afgelopen 15 jaar werkzaam in de product-, marketing- en technologiesector in het management van online betalingen en financiële diensten, sinds hij zich in 2001 bij Worldpay aansloot. Daarvoor stuurde hij ingenieurs aan die verantwoordelijk waren voor de websites van RBS Group. Ook stuurde hij service management teams aan voor RBS en Natwest online banking, alvorens terug te keren naar Worldpay in 2010 om de rol van CTO van WorldPay's Worldwide Payment Gateway op zich te nemen. Hij leidde destijds de afsplitsing van RBS.
In 2013 richtte hij een nieuwe Technology Innovation-divisie op, die samenwerkt met de divisie Futures om nieuwe proposities in globale betalingen te ontwikkelen.

Op het World Wide Web Consortium (W3C) is hij co-voorzitter en tevens lid van de Adviesraad van de Web Payments Working Group en hij neemt deel aan de Web Payments Interest Group. Hij neemt tevens deel aan de vergaderingen van Raad van Adviseurs voor EMVco voor Worldpay.

Nick Telford-Reed heeft een Masters Degree in Engineering en een diploma in computerwetenschappen van de Universiteit van Cambridge.

Presentatie Nick Telford-Reed